Sodobna gospodarska vozila – zmogljiva in prav nič potratna
| Članek je bil prebran 1.193 krat.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Še danes ljudje pogosto mislijo, da so gospodarska vozila pač nujno zlo, ki ga podjetja potrebujejo za opravljanje raznovrstnih delovnih nalog, a so zelo draga za vzdrževanje in »tankanje«. V preteklosti je to sicer držalo pri večini lahkih gospodarskih vozil, saj je moč in zmogljivost pomenila tudi večjo porabo bencina, po drugi strani pa se v preteklih časih ni ravno veliko gledalo na okoljski odtis, ki ga vozila puščajo za sabo. To se je z razvojem naprednih tehnologij močno spremenilo, zato so danes gospodarska vozila novejše generacije mnogo bolj varčna – tako pri izpustih kakor pri porabi goriva.

kombiPoraba lahko tudi okoli 9l/100km

Mnogi temu podatku skoraj ne morejo verjeti, toda gospodarska vozila so danes opremljena z novimi motorji, ki so mnogo bolj varčni in za dodatno obremenitev ne porabijo celega premoženja. Mnoge kupce, ki se odločajo za nakup gospodarskih vozil, zato preseneti podatek, da lahko takšna vozila porabijo samo okoli 9 l na 100 prevoženih kilometrov. Pri tem se je sicer potrebno zavedati, da je to optimalno in da je takšno porabo mogoče pričakovati, v kolikor vozimo zelo pazljivo. Če se več vozimo po avtocesti, mestu ali pa radi pritisnemo na plin, potem je bolj realno pričakovati porabo okoli 11 l /100 km, kar pa je v tem segmentu vozil še vedno povsem v redu. Taki podatki še posebej presenetijo lastnike starejših osebnih avtomobilov, npr. enoprostorcev ali športnih terencev, ki pri podobni vožnji ne porabijo bistveno manj kakor nova generacija lahkih sodobnih vozil. Gospodarska vozila so torej v nasprotju z večinskim prepričanjem lahko tudi razmeroma varčna, za podjetje ali obrtnika pa torej ne pomenijo velike stroška.

Pika na i je seveda tudi precej majhen okoljski odtis, ki ga tovrstna vozila pustijo na okolju. Včasih so namreč tovrstna vozila šteli med največje onesnaževalce, danes pa je njihov okoljski odtis skoraj da primerljiv z okoljskim odtisom ostalih vozil v prometu. Prav tako so v ta vozila že začeli vgrajevati sodobne sisteme za pomoč pri vožnji, ki porabo in okoljski odtis še zmanjšujejo. Eden takšnih sistemov je sistem Stop & Start, ki pri mestni vožnji lahko pomeni tudi do pol litra prihranka na 100 km. Ta sistem namreč izklopi motor, ko se vozilo ustavi (npr. ko voznik čaka na zeleno luč na semaforju ali na prehodu za pešce), tako pa v tem času ne porablja nič goriva. S pazljivo vožnjo je poraba manjša, prav tako pa je skupna poraba odvisna tudi od tega, po kakšnem terenu se vozimo in kako naloženo je naše gospodarsko vozilo. Če vozilo uporabljamo pretežno kot servisno vozilo, ki je le redko povsem do vrha naloženo, potem je poraba seveda manjša, kakor, če je vozilo naloženo do stropa in še čez, v njem pa se povrh vsega vozi še delovna ekipa delavcev. Razlika je tudi, ali gospodarsko vozilo uporabljamo za prevoz po urejenih cestah ali pa se z njim vozimo na gradbišča in po neurejenih terenih. Skratka, zavedati se je potrebno, da je natančna končna poraba odvisna od delovnih razmer in načina vožnja, vseeno pa so danes gospodarska vozila mnogo manj potratna kot so bila nekoč.

© 03. 05. 2025 - Bellavita.si. Oglaševanje.