Vsakdo, ki ima svojo spletno stran, si najverjetneje želi, da bi se spletna stran pojavljala čim višje med prikazanimi zadetki na spletnih iskalnikih. Spletna optimizacija je tako še vedno eden izmed najbolj pomembnih načinov za dosego visokih mest med prikazanimi zadetki. Nekaterim to uspeva bolje kakor drugim, pri čemer je treba priznati, da imajo nekatere spletne strani oziroma spletne besede (panoge) precej večjo konkurenco kakor druge, zato so prva mesta toliko težje dosegljiva. Že dlje časa vsi, ki se vsaj malo zanimajo za optimizacijo spletnih strani in izboljšanja njihovih pozicij, vedo, da se strani razvrščajo na podlagi algoritma, ki v pri izboru spletnih mest v oziri jemlje več različnih vidikov. Po nekaterih ugibanjih naj bi tako obstajalo kar 200 takih različnih signalov, nekateri bolj drzni pa ugibajo, da jih zna biti celo preko 300. Od vseh teh signalov oziroma meril pa je odvisno, kako visoko je neka spletna stran. Poglejmo si 10 signalov, ki jih pri razvrščanju spletnih mest nikakor ne gre spregledati!
Gotovo to ni najpomembnejši signal za pozicioniranje spletne strani, pa vendar starost domene vpliva na to, kako visoko v iskalniku se boste znašli. Algoritmi namreč zaznajo, ali je domena stara pol leta ali pa eno leto.
Preberite tudi, kako poteka nakup domene!
Za precej pomembnejšo pa se je v zadnjem času izkazala relevantna vsebina, torej vsebina, ki bo ob kliku na povezavo uporabnika tudi zadovoljila in mu ponudila tisto, kar je s svojo poizvedbo iskal. Pomembno je torej, da je vsebina relevantno povezana s poizvedbo, ki jo uporabnik vtipka v spletni iskalnik. Če vsebina ni relevantna ali se celo izkaže za povsem neustrezno, smo lahko prepričani, da spletna stran ne bo mogla ciljati ravno na visoke pozicije.
Včasih so temu signalu pripisovali precej več podobnosti, danes pa večina SEO strokovnjakov opozarja, da to ni odločilen signal. Seveda ne škodi, če se ključna beseda pojavi v domeni, saj je to za algoritem lahko signal relevantnosti, vendarle pa s tem danes ni več mogoče dosegati učinka, kot je bilo to mogoče narediti včasih. Pri tem imajo prednost domene, ki se začnejo s ključno besedo pred tistimi, ki ključne besede v domeni sploh ne vsebujejo ali pa tiste, pri katerih se ključna beseda pojavlja v sredini ali na koncu domene.
Na višjo pozicijo spletne strani naj bi vplivala tudi dolžina registracije domene. Pri Googlu so tako mnenja, da so legitimne in več vredne domene pogosto registrirane za več let vnaprej, medtem, ko se sumljive, nelegitimne ali neresne domene le poredkoma registrirajo za dlje kakor eno leto. Tako je mogoče na podlagi datuma, ko bo domena potekla, sklepati tudi na to, kako legitimna in resna je neka spletna stran.
Poleg tega, da je bolje, če se ključna beseda pojavi v začetku domene, je za izboljšanje pozicije spletnega mesta priporočljivo tudi, da se pojavlja v poddomeni. To naj bi namreč izboljšalo pozicijo spletne strani.
Včasih so bile lahko objavljene vsebine precej krajše, pa zaradi tega niso bile iz vidika SEO nič manj uspešne, danes pa na optimizacijo vpliva tudi dolžina oziroma število besed. Algoritem na podlagi večjega števila besed sklepa na poglobljen članek, ki lahko pokrije širše področje. Na ta način poglobljene in relevantne vsebine ločuje od krajših in iz vidika informacij nepreverjene ali površinske prispevke. Dolžina prispevka tako vpliva na to, kako visoko se neka spletna stran pojavlja.
Raba ključne besede na več mestih v prispevku je včasih veljala za zlato pravilo SEO. Danes se ve, da je manj pogosto več in da pretiravanje v rabi ključne besede za spletno stran in vsebino celo škodljiva. Gostota ključne besede je pomembna, toda pri tem je potrebno ohraniti pravo mero. Vsekakor ni dobro, če ključno besedo uporabljamo zelo na gosto zgolj zato, da bi se uvrstili čim višje v Googlu, v resnici pa s to rabo ne povemo nič relevantnega in kvalitetnega.